Tästähän se homma sitten lähti keväällä -08 käyntiin, Campstationilta aihio ja rakennussarja tilaukseen ja sitä sitten ihmettelemään kotona. Projektia edelsi armoton tietojen kalastus netistä ja kirjoista. (tietoa muuten löytyy todella hyvin jos jollain on kiinnostusta ko. puuhaan niin apuja kyllä löytyy...) Nuo teipeissä olevat merkit ovat vavan selän merkkejä...

 

 

Vavan ''selän'' eli sen laidan, jolle renkaat sidotaan, etsimisen jälkeen aloin kiinnittämään renkaita paikoilleen. Apuna tässä oli rakentamani sidontateline. Tämä vaihe ratkaisee aika paljon renkaiden kiinnitysten siisteyden eli kannattaa ottaa rauhassa. itseltä meni aikaa 1 ilta / vavan osa. (Ja kahvia/tupakkia myös aika paljon...)Kieli ulkona

Siinä on renkaat linjassa ja oikeilla paikoilla sidottuna kiinni ja odottamassa lakkausta.

Snakerenkaan sidonta käynnissä. Hyvä valo ja mukava työtuoli on melkoisen tärkeät tässä hommassa.

Sitten on vuorossa lakkaus jonka suoritin telineessä jossa vapaa pyörittää diskopallon moottori (n.3rpm) seuraavaan projektiin voisi rakentaa erillisen lakkausmoottorin, tuo kuivatusnopeus tahtoi käydä liian hitaaksi lakan levitykseen.

Siinä valmis lakattu sidos. lakka tasoittuu todella nätisti kuivatettaessa moottorilla eikä valumia synny.

 

Lopuksi liimataan kahva ja kelankiinnike paikalleen. Tuommoinen ukkosenjohdatin siitä sitten syntyi... TFO Ticr #6 9'.  Itse olen oikein tyytyväinen lopputulokseen ja vavan ominaisuuksiin.

Siinäpä vielä muutama talven aikana puuhasteltu käyttöaskare..

Tässä onkin keväälle 2009 työsarkaa, aloitan matalahiilikuituisen dieetin... Työn alle lähtee Garrisonin 202e 7' #4. Talven aikana on pikkuhiljaa rakennettu työvälineitä ja nyt (4.4.09) Kaikki tarvittava on kasassa ja rakentaminen aloitettu. Laitan lisää juttua jahka saadaan projektia etiäpäin.

 

- J -